Touto zkušeností projdete s dalšími sedmi lidmi, kteří si také kladou otázku: „Je učení pro mě to pravé?“ Program má následující strukturu:
Z přihlášek vybereme 8 uchazeček a uchazečů, kteří si ve spolupráci s partnerskými vyučujícími vytvoří rozvrh a dohodnou se na tom, co si chtějí v průběhu týdenní stáže zkusit.
Na této akci se seznámíte s ostatními účastníky. Připravíte si samostatný učitelský výstup na vlastní téma – a před ostatními účastníky programu ho odučíte. (Tip: přečtěte si literaturu, která vám s přípravou pomůže.)
Pod vedením zkušené mentorky si na víkendovém soustředění také vyzkoušíte dávání i získávání kvalitní zpětné vazby.
Jako partnerské školy pečlivě vybíráme inspirativní státní základní školy.
Na začátku stáže se nejprve seznámíte s prostředím naší partnerské základní školy a ředitelem či ředitelkou. Během jejího trvání si potom vyzkoušíte roli žáka, roli asistujícího učitele, učení v tandemu i samostatné vedení hodiny (případně i více hodin po domluvě se svým partnerskou/kým vyučující/m.)
V půlce týdne se můžete těšit na společnou reflexi.
Během celé stáže je vám k dispozici průvodkyně pro podporu a pomoc.
V sobotu vás čeká závěrečná reflexe s mentorkou. Podpoříme vás tak v odpovědi na otázku „Je učení pro mě to pravé?“
U programu Zkus učit! si můžete vybrat ze dvou variant:
Celý týden spolu s dalšími účastníky a průvodcem strávíte mimo svůj domov. Cena ubytování a obědů ve škole je zahrnutá v ceně programu.
Celý týden budete spolu s dalším účastníky a průvodcem dojíždět nebo docházet na vybranou školu blízko vašeho bydliště (tato varianta prozatím platí pro Prahu a Středočeský kraj).
Vybrat si můžete z jednoho ze dvou běhů: dubnového, nebo květnového.
Termíny dubnového běhu:
Termíny květnového běhu:
Pro učitelskou dráhu se nakonec rozhodne čtvrtina absolventů projektu – působí na základních a středních školách už při studiu nebo na plný úvazek. Ostatní často přispívají ke vzdělávání veřejnosti při volnočasových aktivitách.
Zkus učit! je tak pomyslnou vstupní branou do světaučení – máte možnost nejen správně nastavit svou motivaci a rozvíjet své schopnosti, ale i poznat základní kompetence pedagoga.